Ретроспектива XII Міжнародного PR- фестивалю: панельна дискусія «IR по-українськи»

Все більше набираючий оберти спад української економіки змушує замислюватися не тільки про миттєві проблеми, а й про перспективи подальшого розвитку ситуації. У тому числі про те, як політична та економічна нестабільність може відобразитися на інвестиційній привабливості країни в цілому і окремих бізнес-структур зокрема.

Тому учасники фінальної дискусії першого дня XII Міжнародного PR-фестивалю, «IR по-українськи» – керівник служби зв'язків з інвесторами (IRO) групи компаній «Мілкіленд» Сергій Трифонов та економічний експерт Борис Кушнірук – в основному говорили не про інструменти IR, а про інвестиційний клімат, інвестиційні прогнози, зовнішні критерії експертних оцінок інвестиційних проектів та інвестиційні перспективи України. Модерувала бесіду віце-президент Української PR-Ліги, керуючий партнер агенції PR-Service Олена Дерев'янко.

Олена Дерев'янко відкрила дискусію коротким аналізом ситуації. «IR – це та сфера, якій сьогодні болючіше всіх, – зазначила вона. – З одного боку є інвестиційний оптимізм, з іншого ми спостерігаємо реальні економічні проблеми, бачимо настрій власників. Країнні рейтинги України і рейтинги окремих компаній змінюються по низхідній тенденції. Як у цих умовах вибудовувати investors relations – питання, відповідь на яке ми будемо шукати сьогодні».

Незважаючи на негативні тенденції в українській економіці, обидва запрошених експерта виявилися одностайні в тому, що для більшості інвесторів Україна продовжує залишатися перспективним об'єктом капіталовкладень. Оскільки і її інвестиційний потенціал, і можливі ризики оцінюються інвесторами переважно в довгостроковій перспективі. «Сьогодні в Україні створюється базис для позитивних економічних очікувань. Зовнішні експерти бачать ситуацію саме з цієї точки зору. І можуть робити висновки про те, що можливості для інвестиційного розвитку закладаються надзвичайно великі», – зазначив Борис Кушнірук.

З ним частково погодився і Сергій Трифонов, який підтвердив, що міжнародні інвестори оцінюють українські інвестиційні перспективи цілком позитивно. Тим не менш, він підійшов до ситуації трохи реалістичніше, зауваживши, що існує ряд об'єктивних факторів, які не можуть не братися до уваги. «Минулого тижня (початок квітня – прим.) відбулося засідання Dragon Gapital, де представлені інвестори та інвестиційні фонди, які вкладаються в акції українських компаній, що котируються на варшавській і лондонській фондових біржах. Можна сказати, що очікування у них є, очікування гарні, є думка, що Україну чекає стабілізація ситуації, і ми зможемо продовжити наш розвиток. При цьому ті ж інвестори в першу чергу враховують різні рейтинги та інше. Зараз всі акції українських компаній істотно подешевшали. І не тому, що компанії у нас погані, а тому що ситуація досить складна. Тому інвестори очікують на допомогу нашій країні, в т.ч. фінансову, і, розуміючи, що ми досягнемо якоїсь макроекономічної стабілізації, готові прикупити цікаві активи. У зв'язку з цим у нас немає ніяких катастроф, ми нормально рухаємося до світлого майбутнього».

Говорячи про вплив політичної ситуації на інвестиційну привабливість бізнесу, Сергій Трифонов зауважив, що будь-яка компанія при всьому бажанні не може повністю ізолюватися від макроекономічних проблем. Відповідно, завдання фахівця з IR – взяти до уваги всі існуючі ризики і передбачити можливі. «... компанія умовно – як огірок у розсолі. Не можна ізолюватися від навколишнього середовища. І якщо у країни макроекономічні проблеми, вони в тій чи іншій мірі позначаться на бізнесі – уникнути цього неможливо. Це так званий ризик країни. Другий ризик – це ризик галузі, тому що у кожній галузі є свої переваги і недоліки. І, нарешті, третій я б назвав інвестиційною інтуїцією інвестора. Він повинен завжди зважувати ризики і можливості певної компанії. І якщо компанія знаходиться в ситуації виклику для її бізнесу, потрібно розуміти, чи бачить її менеджмент вихід з цієї ситуації, чи може він заробити гроші не в ідеальних умовах, а коли компанія стикається з певними ризиками».

Обидва експерти відзначили в числі першорядних факторів, що негативно впливають на прибутковість бізнесів, політичну нестабільність і розбіжності. «Для будь-якого бізнесу важливо утримувати вже існуючі ринки і завойовувати нові, – підкреслив Сергій Трифонов. – У зв'язку з цим, ми вітаємо підписання угоди про вільну торгівлю з ЄС, і дуже сподіваємося, що зможемо отримати доступ на цей привабливий ринок. При цьому не хотілося б втрачати і існуючий ринок Росії. На сьогоднішній день Росія – найбільший імпортер сиру в світі. Внутрішнє споживання сиру – 780 тис. тонн при внутрішньому обсязі виробництва 383 тис. Цей гігантський дефіцит заповнюється в першу чергу білорусами, які є членами МС, потім йде Україна, і в т.ч. наша компанія. За нами йдуть Нідерланди, Німеччина, Польща. До слова, наші польські сусіди торік збільшили експорт сиру до Росії на 50%. Про що це говорить? Про те, що наші наступні сварки, з'ясування відносин, та ін., призведуть до того, що на цьому ринку будемо не ми, а хтось інший. Тому ми за мирний розвиток і за нормальні торгово-економічні відносини з усіма основними партнерами України».

Відповідаючи на фінальне питання про імідж України в очах світової інвестиційної спільноти Сергій Трифонов зазначив, що ситуація зараз досить нерівна. «Є компанії, які цікавлять міжнародних інвесторів, але ті поки не оцінили ступінь впливу макроекономічної ситуації на них. Коли у нас з'являться реальні ознаки стабілізації, тоді, напевно, і настане час активним чином вкладатися в українські активи. Але час для цього прийде, швидше за все, після виборів Президента України». Борис Кушнірук в свою чергу резюмував: «Якщо ми зможемо провести необхідну внутрішню роботу, то ті позитиви, які в Україні є – сировинні, інфраструктурні, територіальні, інтелектуальні і т.д. стануть об'єктивними передумовами для перетворення України в потужну європейську державу».

Більше новин на сайті http://pr-festival.com.ua/

 
 

Комментарии

Отправить комментарий

Содержание этого поля является приватным и не предназначено к показу.
  • Адреса страниц и электронной почты автоматически преобразуются в ссылки.
  • Строки и параграфы переносятся автоматически.
  • Доступны HTML теги: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>

Подробнее о форматировании

CAPTCHA
Этот вопрос является для тестирования ли вы человека посетитель и предотвратить автоматизированную спам представлений.
CAPTCHA на основе изображений
Введите символы, которые показаны на картинке.